neděle 16. března 2008

Martin OK1FMS v ohrožení :-)

Letošního OK QRP závodu jsem se bohužel nemohl zúčastnit z domova. To ale neznamená, že na cestách se nedá vysílat. Do auta jsem si přibalil vybavení na závodění z přechodného stanoviště.
V sobotu odpoledne jsem se vydal na obhlídku terénu a našel listnatý remízekv otevřené krajině. Pomocí kusu železa jsem přehodil přes vybranou břízu"PéKáčko", abych ráno ušetřil čas.
Vysílám rád, ale postel je postel... V neděli ráno jsem pak na strom bez problémů vytáhnul dipól napájený žebříčkem a vytvořil tak invertované V se středem asi 5m nad zemí. Žebříček končil v autě, kde byla nainstalována FT 817 s tunerem, napájená z olověného bezúdržbového akumulátoru. K mému velkému překvapení jsem se dovolával bez problémů. Na chvíli jsem zalitoval, že jsem se nezúčastnil v 1 watové kategorii. Ale s takovouhle anténou jsem to považoval za šílenství. No člověk se stále učí! Pravé překvapení přišlo až při balení. Najednou se mi za zády objevil myslivec a hrozně křičel, co tu prý dělám. V klidu jsem mu to vysvětlil. Teď byl zase překvapený on: "vysíláte?... víte... lidi nám sem vozí odpadky, tak jsem myslel... nashledanou." QRP vysílání je prostě báječný koníček, jen tu osvětu v Mysliveckém svazu jsme trochu zanedbali!
Martin, OK1FMS

Žádné komentáře: